Levering en retourneren van producten
1. Verzending van uw pakket
Pakketten worden over het algemeen binnen 2 tot 3 dagen na ontvangst van betaling verzonden. Ze worden verzonden via Bpost met een trackingnummer voor België en via DHL Express met een trackingnummer voor leveringen buiten België. Neem contact met ons op voordat u voor deze methode van levering kiest, aangezien hier extra kosten aan verbonden zijn. Welke leveringsmethode u ook kiest, wij sturen u een link waarmee u uw pakket online kunt volgen. De verzendingskosten omvatten zowel de voorbereidings- en verpakkingskosten als de portokosten. De voorbereidingskosten zijn vast, terwijl de verzendingskosten variëren naar gelang van het totale gewicht van het pakket. Wij raden u aan om al uw artikelen te combineren in één bestelling. Wij kunnen geen twee afzonderlijke bestellingen groeperen, en de verzendingskosten zullen op elk van hen van toepassing zijn. Uw pakket wordt verzonden op eigen risico, maar er wordt speciale zorg besteed aan breekbare voorwerpen. De dozen hebben de juiste afmetingen en uw spullen worden goed beschermd.
2. Ruilen en retourneren
Na het doen van een aankoop op de e-commerce site www.matos.be en in overeenstemming met de Europese wet op de online verkoop (https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_fr.htm), is de omruil- of retourtermijn 14 dagen vanaf de datum van levering. Om in aanmerking te komen voor een terugzending of omruiling, moet het product:
- Niet zijn gebruikt, gedragen of geopend
- Voorzien zijn van alle etiketten (bijgevoegd)
- Terugzenden in de oorspronkelijke verpakking (plastic, papier of karton)
- Binnen 14 dagen na de dag van levering teruggestuurd worden naar het verzendadres, inclusief een kopie van de aankoopfactuur
Een retourformulier moet ons per e-mail worden toegezonden binnen de geldigheidsduur van de retourzending of omruiling.
Dit document kan hier worden gedownload.
Het aankoopbewijs (factuur of een kopie van de factuur) moet bij dit formulier worden gevoegd.
Indien de retourzending of omruiling niet voldoet aan een van de hierboven genoemde voorwaarden, behoudt SPRL Matos Kite and Surf Shop, zich het recht voor om de omruiling of retourzending te weigeren.
Bovendien is de afzender van de geretourneerde of omgeruilde producten verantwoordelijk voor alle kosten in verband met de terugzending van de goederen en draagt hij het risico van de terugzending. Let op: pakketten zonder voldoende frankering worden niet geaccepteerd door SPRL Matos Kite and Surf Shop. Het enige mogelijke adres voor het terugsturen van omgeruilde of geretourneerde producten is :
Matos Surf and Kite shop sprl 124C,
Chaussée de Ninove
1080 Brussel - België
Matos Surf en Kite shop sprl is niet verantwoordelijk voor foutief ingevulde contactgegevens (naam, adres, woonplaats) waardoor bestellingen niet op de juiste plaats of binnen de termijn van 14 dagen na levering geleverd kunnen worden.
Matos Surf en Kite shop sprl behoudt zich het recht voor om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het betaalde bedrag te crediteren wanneer het product door u of tijdens de retourzending is beschadigd.